Aparaty słuchowe

Zapraszamy do kontaktu, nasi specjaliści czekają na Twoje pytania.

68 320 27 82

ul. Sikorskiego 6, Zielona Góra

----
76 835 05 01

ul. Kościuszki 15 A, Głogów

----
68 356 15 51

Ul. Wojska Polskiego, Nowa Sól

Sikorskiego 6, Zielona Góra

tel.: 68 320 27 82

Kościuszki 15 a, Głogów

tel.: 76 835 05 01

Wojska Polskiego 43, Nowa Sól

tel.: 68 356 15 51

Szumy uszne w nocy 9 wskazówek jak sobie z nimi radzić

Jeśli nie możesz spać z powodu szumu w uszach, to trafiłeś we właściwe miejsce.

Przedstawiamy kilka prostych i praktycznych wskazówek, które pomogą Ci się lepiej wyspać pomimo faktu, że szum w uszach wciąż jest obecny.

Musicie wiedzieć, że nasz protetyk Jarosław też cierpi na szum w uszach, ale ma swoje sposoby na radzenie sobie z tym.

Szum to wysoki, ciągły ton, który brzmi mniej więcej, jak dzwonienie.
Jest tam 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i bez wątpienia jest gorzej, gdy jesteśmy już zmęczeni, zestresowani, źle się czujemy lub w sytuacji cichego słuchania,
podczas leżenia wieczorem w łóżku.

Sen jest niesamowicie ważny, jeśli chodzi o panowanie nad szumem w uszach, a czy wiecie, że zły sen może tylko pogorszyć szumienie?

Kiedy leżysz w łóżku, jest to potencjalnie najcichszy czas w ciągu dnia
i dlatego też możesz stać się bardziej świadomy szumów niż w jakimkolwiek innym momencie w ciągu dnia.
Samo w sobie może to doprowadzić do tego, że staniesz się niespokojny i zmartwiony tym, że nie będziesz mógł spać.

Mówiąc z doświadczenia, jeśli Twoja głowa za dużo myśli o szumie, wtedy szum w uszach może podsycać niepokój,
a niepokój będzie nadal napędzać szum w uszach, powodując, że sen wydaje się niemożliwy.
Następnego dnia będziesz wyczerpany i to znowu może spowodować wzrost Twojego niepokoju, aż do pójścia do łóżka następnego dnia.

szumy uszne leczenie

Szumy uszne i zdrowy sen, tak to jest możliwe, zapraszamy na konsultację.

Więc najważniejsze pytanie brzmi: co powinieneś z tym zrobić?

Nasza pierwsza rekomendacja jest taka, żebyś spróbował unikać używek w ciągu dnia, jak kofeina, nikotyna i alkohol, ponieważ mogą wpływać na szumy uszne na kilka różnych sposobów.Oczywiście kawa smakuje wyśmienicie i jest idealna, jeśli potrzebujesz wzmocnienia w ciągu dnia, aby zachować czujność.
Z drugiej strony kofeina może przeszkodzić też w zaśnięciu.
Rzecz w tym, że wiemy, iż istnieje pokusa przedawkować kawę, jeśli źle przespałeś noc z powodu szumu w uszach poprzedniej nocy i trudno jest wyjść z tego kręgu, ale im mniej kawy pijesz, tym lepiej na dłuższą metę. Podczas gdy niektórzy ludzie uważają, że palenie uspokaja, w rzeczywistości jest to czynnik ryzyka, jeśli chodzi o zaostrzenie szumu w uszach, a badania pokazują również, że w porównaniu z osobami niepalącymi, palacze mają o 70% większe ryzyko wystąpienia ubytku słuchu, a im więcej palisz, tym jeszcze większe ryzyko rozwoju tego ubytku słuchu.I wreszcie alkohol. Może on mieć wpływ na jakość Twojego snu, sprawiając, że czujesz się zmęczony i ospały, ponieważ jego działanie może zakłócić cykl snu.
Możesz czuć, że alkohol pomaga zasnąć na początku, jednak uważamy, że jest to przeważone poprzez negatywny wpływ na jakość snu przez noc.

 

Maskery Tinnitus wytwarzają dźwięk w celu odwrócenia uwagi od szumu w uszach.
Chodzi o to, aby zakrywać lub maskować szum, który przy innym dźwięku staje się mniej zauważalny, a co za tym idzie staje się mniej uciążliwy.
Jeśli chodzi o maskery szumów usznych, masz do wyboru kilka rodzajów dźwięków.
Różne rodzaje szumów, od szumu białego, szum różowy lub szum brązowy.
Warto sprawdzić niektóre z dźwięków dostępnych w YouTube, które mogą Ci pomóc mieć lepszy sen.
Te stałe neutralne dźwięki naprawdę pomagają zamaskować szumy.
Nawet dźwięki takie jak deszcz lub wentylator w tle mogą dać miłe rozproszenie od szumu w uszach.
Oprócz tych różnych dźwięków, odgłosy natury to kolejna alternatywna rozrywka, jak śpiew ptaków czy fale rozbijające się o plażę.

Wskazówka numer trzy to upewnienie się, że stworzyłeś komfortowe warunki do spania.
Proste rzeczy, takie jak utrzymanie ciemności w sypialni zasłaniając zasłony lub żaluzje, użycie opaski do spania mogą zrobić różnicę.
To może pomóc w wysyłaniu sygnału do mózgu, że czas iść spać.
Spróbuj utrzymać chłód w sypialni, ponieważ chłodny pokój może pomóc szybciej zasnąć i spać dłużej.
Jeśli łatwo przeszkadzają Ci hałasy z zewnątrz, to może pomyśl też o zestawie zatyczek do uszu, które zablokują wszelkie rozpraszające dźwięki i pozwolą stworzyć spokojniejsze środowisko do spania.
I wreszcie zainwestuj w wygodną pościel, poduszki i materac wspomagający.

Nasza czwarta rada to ustalenie spójnego harmonogramu snu.
Nasze ciała kochają rutynę, a regularność snu może pomóc nastawić wewnętrzny zegar organizmu ułatwiając zasypianie,
a potem ułatwić wstawanie codziennie o tej samej porze.
Jeśli pewnej nocy próbujesz zasnąć o północy, a następnej o 22:00, Twoje ciało po prostu nie wie, kiedy nadszedł czas, aby iść do łóżka i kiedy pora się obudzić.
Regularny harmonogram ma tendencję nie tylko do zwiększania się ilość snu, ale także poprawia jego jakość.

Techniki relaksacyjne, takie jak głębokie oddychanie lub medytacja mogą pomóc Ci ignorować szum w uszach.
Badania pokazują, że powolny i głęboki oddech w połączeniu z rytuałami snu i technikami relaksacyjnymi są niezwykle skuteczne i pomagając zasnąć.
Gorąco polecamy ćwiczenia oddechowe w szczególnie stresującym dniu.

Ćwiczenia fizyczne to cudowny lek. Nie tylko poprawiają jakość snu, ale mogą również pomóc spać dłużej w nocy.
Kiedy jesteś aktywny, niezależnie od tego, czy biegasz, jeździsz na rowerze lub podnosisz ciężary,
Twoje ciało zużywa energię, co sprawi, że poczujesz się bardziej zmęczony i gotowy do spania pod koniec dnia.
Wykazano również, że ćwiczenia poprawiają ogólne samopoczucie uwalniając endorfiny, znane również jako substancje poprawiające samopoczucie.
Mogą one zmniejszyć objawy lęku, co, jak wiemy, może również nasilać szum w uszach.
Co więcej, ćwiczenia mogą nawet służyć jako odwrócenie uwagi od niespokojnych myśli oraz pomagają zredukować stres i napięcie w organizmie.
Opierając się na tym, ćwiczenia umysłu i ciała mogą być niezwykle skuteczne w zmniejszaniu lęku.

Zajęcia takie jak joga i rozciąganie są to świetne sposoby na walkę z szumami. Mogą pomóc uspokoić układ nerwowy i się zrelaksować.
Jest dobrze udokumentowane, że wysokie ciśnienie krwi nasila szum w uszach.
Badania wykazały, że tego typu ćwiczenia mogą pomóc obniżyć poziom hormonów stresu, takich jak kortyzol, a także obniżyć ciśnienie krwi.

Ósma rada, jaką możemy Wam dać dla lepszego spania z szumami usznymi jest uważność lub terapia poznawczo-behawioralna.
Stres i szum w uszach to naprawdę duże wyzwanie.
Widzieliśmy nie raz, że pacjenci są tak bardzo przytłoczeni szumem w uszach, że zwiększa to tylko ich poziom stresu.
To oczywiście prowadzi do jeszcze większej ilości szumu w uszach i cykl trwa.

 

I na koniec upewnij się, że masz do czynienia ze specjalistą.

Jeśli masz problemy ze snem, wtedy lekarz może potencjalnie zalecić leki,
które pomogą Ci lepiej przespać noc i wyrwać się z tego trudnego cyklu, o którym czytaliście Państwo artykuł.
Może to być tymczasowy środek, aby pomóc Ci pokonać tę początkową przeszkodę ze snem,
a wtedy możesz dużo lepiej sobie radzić z szumem usznym po lepszym wypoczęciu.

 

Mamy nadzieję, że na naszej stronie znaleźliście kilka przydatnych wskazówek.
Zapraszamy do naszych gabinetów.
Powodzenia i dobrej nocy.